YOUGAKU TIMES

洋楽にハマった大学生が、歌詞和訳・英語学習に関わる情報を発信していきます♪

【和訳/歌詞】Sugar(シュガー)/Maroon5(マローン5)

今回はMaroon5(マローン5)Sugar(シュガー)を訳しました。

 

 

Sugarとは?

アメリカはカルフォルニア州で結成された五人組バンドグーグルであるMaroon5(マローン5)の最近のヒット曲といえばこの曲。

 

ミュージックビデオを手がけたのはDavid Dobkin(デイビッド・ドブキン)。

彼の代表作である映画「Wedding Crashers(ウェディング・クラッシャーズ)」にちなんで、PVではMaroon5がロサンゼルス各地の結婚式会場にサプライズで登場し、パフォーマンスしたそう。

Youtubeの公式MVの再生回数は25億回(15/04/2018時点)

 

 

どんな歌?

直訳すると[砂糖]という意味になりますが、彼女という存在を示しています。

 

外国の方の中にはSugarsexのことを指しているのではないかという噂も。。。

 

いずれにせよ、愛くるしい彼女のことを甘い砂糖に例える表現力はさすがです。

 

 

たくさんの結婚式にサプライズで登場する素敵な公式MVとともに和訳をご覧ください。 

 

歌詞/和訳

 

I'm hurting, baby, I'm broken down

僕は傷ついているよ。落ち込んでいるよ。

 

I need your loving, loving, I need it now

君の愛が今すぐ欲しいんだ

 

When I'm without you

君がいないと

 

I'm something weak

僕はなんだか弱い

 

You got me begging

だからお願いだ

 

Begging, I'm on my knees

ひざまずいて願うよ

 

I don't wanna be needing your love

君の愛が必要になりたいんじゃない

 

I just wanna be deep in your love

僕はただ君の愛に溺れたい

 

And it's killing me when you're away

君がいないと死にそうだ

 

Ooh, baby,

'Cause I really don't care where you are

君がどこにいるか気にしない

 

I just wanna be there where you are

君と一緒にいたいだけなんだ

 

And I gotta get one little taste

そして一口味わうのさ

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、してくれないか?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる。君が必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah you show me good loving

僕に愛を示してくれる

 

Make it alright

大丈夫さ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生には少しの甘さが必要なんだ

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、してくれないか?

 

My broken pieces

砕け散った心の破片を

 

You pick them up

君は拾い上げる

 

Don't leave me hanging, hanging

ほうっておかないでくれ

 

Come give me some

欲しいんだ

 

When I'm without ya

君がいないと

 

I'm so insecure

おかしくなってしまう

 

You are the one thing

君はたった1つ、

 

The one thing, I'm living for

僕が生きるたった1つのものなんだ

 

I don't wanna be needing your love

君の愛が必要になりたいんじゃない

 

I just wanna be deep in your love

僕はただ君の愛に溺れたい

 

And it's killing me when you're away

君がいないと死にそうだ

 

Ooh, baby,

'Cause I really don't care where you are

君がどこにいるか気にしない

 

I just wanna be there where you are

君と一緒にいたいだけなんだ

 

And I gotta get one little taste

そして一口味わうのさ

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、してくれないか?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる。君が必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah you show me good loving

僕に愛を示してくれる

 

Make it alright

大丈夫さ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生には少しの甘さが必要なんだ

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、してくれないか?

 

Yeah

I want that red velvet

レットベルベットがほしい

 

I want that sugar sweet

あの甘さが欲しいんだ

 

Don't let nobody touch it

誰にも触らせない

 

Unless that somebody's me

僕以外には

 

I gotta be a man

早く大人になるよ

 

There ain't no other way

それ以外道はない

 

'Cause girl you're hotter than southern California Bay

なぜなら君は南カルフォルニアの港よりあついから

 

I don't wanna play no games

もう遊びは飽きたよ

 

I don't gotta be afraid

こわくもない

 

Don't give all that shy shit

恥かしくもないさ

 

No make up on, that's my

ありのままの君でいてくれ

 

sugar

君の甘さ

 

Yes, please

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me(down on me)

こっちにきて、僕にくれないか?

 

Oh, right here (right here),

僕はここにいる

 

'Cause I need (I need)

君が必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah you show me good loving

僕に愛を示してくれる

 

Make it alright

大丈夫さ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生には少しの甘さが必要なんだ

 

Your sugar (sugar)

君の甘さ

 

Yes, please (yes, please)

それが欲しいんだ

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、僕にくれないか?

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

欲しくてたまらない

 

Won't you come and put it down on me

こっちにきて、僕にくれないか?

 

I'm right here, 'cause I need

僕はここにいる。君が必要なんだ

 

Little love and little sympathy

少しの愛と少しの思いやりが

 

Yeah you show me good loving

僕に愛を示してくれる

 

Make it alright

大丈夫さ

 

Need a little sweetness in my life

僕の人生には少しの甘い愛が必要なんだ

 

Your sugar

君の甘さ

 

Yes, please

欲しくてたまらない

 

Won't you come and put it down on me(Down on me, down on me)

こっちにきて、僕にくれないか?

 

 

最後に

いかがでしたか?

 

公式MV通り、結婚式にも選ばれそうな曲ですね。